Pénztörténet - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c38480764
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2020-05-05T22:03:00+02:00
2020-05-05T22:03:00+02:00
k.ropi
http://blog.hu/user/1381109
<a href="https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben?full_commentlist=1#c31908557" class="reply_nick_77534" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31908557 );">@HgGina</a>: Egyetértek. Nemcsak az érmékkel, de más egyéb termékekkel ugyanez a helyzet. Mindent hamisítanak, ez tény. De röhejes, amikor egyes turkálós rongyokat árusító eladók a Vaterán többszörös áron adják el a hamisított ruhákat (Fred Perry, Adidas, Prada, stb.) és a hülye vevő inkább megveszi tőlük, mint azoktól, akik eredeti, de természetesen drágább cuccokat adnak el...
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c34341419
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2017-12-22T13:49:30+01:00
2017-12-22T13:49:30+01:00
WildBear
http://blog.hu/user/247564
Ezeket látjuk viszont a Vaterán, mint "utánveret"-et.<br />
(Utánveret; az eredeti jogtulajdonos készítette. Ezek: hamisítványok.)
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c31908557
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2016-12-07T17:14:35+01:00
2016-12-07T17:14:35+01:00
HgGina
http://blog.hu/user/77534
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben?full_commentlist=1#c21388490" class="reply_nick_197650" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21388490 );">@BigPi</a>: nem vágják maguk alatt. És az áruk csak a hamisaknak csökken. Az eredetiek ára emelkedik, csupán a szakértőknek van több dolguk. Aki meg hülye, és megveszi a jelöletlen, vizsgálatlan hamisat, az meg is érdemli. Hülyének lenni nem kötelező.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/18/kelta_penzveres_magyarorszag_teruleten/full_commentlist/1#c29937336
Válasz erre: Kelta pénzverés Magyarország területén
2016-04-05T22:10:21+02:00
2016-04-05T22:10:21+02:00
kares
http://blog.hu/user/726651
Én pedig úgy hallottam: maradt fenn egy eredeti kelta verőtő. Mégpedig Regölyben találták. Egy hobbi-numizmatikus szerint emberünk több száz hamis drachmát készített vele, amit komoly pénzekért adott el német gyűjtőknek. Az ezüst összetételén bukott meg..
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol/full_commentlist/1#c25539959
Válasz erre: Hamis euró érmek Kínából
2014-12-29T11:53:42+01:00
2014-12-29T11:53:42+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol?full_commentlist=1#c25536627" class="reply_nick_206379" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25536627 );">@¿Qué tapas hay?</a>: Nem baj ha szólsz, tényleg zavaró volt a sokféle írás. Javítottam, köszönöm.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol/full_commentlist/1#c25539939
Válasz erre: Hamis euró érmek Kínából
2014-12-29T11:52:25+01:00
2014-12-29T11:52:25+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol?full_commentlist=1#c25535821" class="reply_nick_761316" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25535821 );">@_e30st_</a>: és köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet az egyik félrefordításra, javítva.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol/full_commentlist/1#c25539899
Válasz erre: Hamis euró érmek Kínából
2014-12-29T11:46:00+01:00
2014-12-29T11:46:00+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol?full_commentlist=1#c25535821" class="reply_nick_761316" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25535821 );">@_e30st_</a>: Köszönöm a kiegészítést. Ha találkozol ilyen hamis éremmel még, fel tudnád adni nekem postán? Természetesen minden költséget térítek.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol/full_commentlist/1#c25536627
Válasz erre: Hamis euró érmek Kínából
2014-12-28T22:43:51+01:00
2014-12-28T22:43:51+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Hamis euróérmék Kínából.<br />
<br />
Akármennyire nem illik helyesírással kötözködni, de a betűvel leírt címletértékek különírása rettentően zavaró. Különösen a font esetében, mert ott az -s-képzős melléknévi alak (fontos) többjelentésű szó. <br />
kétforintos érme, vagy 2 forintos érme -> 2 Ft címletű érme<br />
két forintos érme -> 2 db, meg nem határozott címletű forintérme<br />
<br />
A különírás csak összetett számnevek (huszonöt forintos, tízezer forintos) esetén helyes. (vö. AkH 114)<br />
<br />
Szerintem ez egy pénztörténeti blogon fontos kérdés.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/28/hamis_euro_ermek_kinabol/full_commentlist/1#c25535821
Válasz erre: Hamis euró érmek Kínából
2014-12-28T21:46:38+01:00
2014-12-28T21:46:38+01:00
_e30st_
http://blog.hu/user/761316
ez az érme/érem szavak vegyes használata elég zavaró.<br />
Másrészt az első bekezdésben ami írva vagyon, hogy az 1 fontos érme nehezen hamisítható, téves információ.<br />
Sőt, pont az ellenkezője igaz.<br />
Nagy Britanniában minden 27. egyfontos hamis. A british múzeumban is a pénzekről szóló teremben van egy hatalmas vitrin, tele hamis érmékkel, és elég jóféle másolatokkal. <br />
Nekem is már többször akadt a kezembe visszajáróként egyértelműen hamis 1 fontos érme. Elvileg le kéne adni a rendőrségen, de nem adnak helyette igazit (mert az állam nem cserél hamis pénzt igazira), úgyhogy ilyenkor mindig igyekszem minél hamarabb elkölteni. Aztán általában postákon, bankokban szűrik folyamatosan, de az utánpótlás is állandó.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/20/az_elso_papirpenzek/full_commentlist/1#c25495567
Válasz erre: Az első papírpénzek
2014-12-23T10:53:18+01:00
2014-12-23T10:53:18+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/12/20/az_elso_papirpenzek?full_commentlist=1#c25484757" class="reply_nick_453239" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25484757 );">@doggfather</a>: Igazad van, lesz részletesebb poszt is, ez inkább a ténylegesen első kínai papírokra koncentrált.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/20/az_elso_papirpenzek/full_commentlist/1#c25495557
Válasz erre: Az első papírpénzek
2014-12-23T10:51:46+01:00
2014-12-23T10:51:46+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/12/20/az_elso_papirpenzek?full_commentlist=1#c25481379" class="reply_nick_206379" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25481379 );">@¿Qué tapas hay?</a>: Az korai vagy különleges helyzetekben használt fémpénz-helyettesítő papíroknál mindig felmerül, vajon melyik tekinthető valódi pénznek, hiszen legtöbbjüket eleinte nem a napi forgalomba szánták. A kép ugyanannak a Wiener Stadt Banco-nak volt kibocsájtása (fizetési jegy), mint az általad említett Banco Zettel-nek. És természetesen itt nagyon erősen idézőjelbe kell tenni a magyar kifejezést, hiszen az 1700-as évek papírpénzeit Magyarországon nem is volt kötelező használni.
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/20/az_elso_papirpenzek/full_commentlist/1#c25484757
Válasz erre: Az első papírpénzek
2014-12-22T09:35:02+01:00
2014-12-22T09:35:02+01:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
érdekes, de egy kicsit rövidke poszt volt a témához képest, nem?
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/20/az_elso_papirpenzek/full_commentlist/1#c25481379
Válasz erre: Az első papírpénzek
2014-12-21T20:37:17+01:00
2014-12-21T20:37:17+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Klassz összeállítás. Az első "magyar" bankjegy az nem inkább az 1762-es Bancozettel-sorozat volt?
https://penztortenet.blog.hu/2014/12/14/torvenytervezet_a_femkeresozes_szigoritasarol/full_commentlist/1#c25470843
Válasz erre: Törvénytervezet a fémkeresőzés szigorításáról
2014-12-20T17:50:50+01:00
2014-12-20T17:50:50+01:00
Anziksz
http://blog.hu/user/858063
Lehet, hogy jó, lehet, hogy nem...<br />
<br />
Én mindenesetre a móri mészárlásnál használt bizonyító erejű fegyverek megtalálójára gondolok és nyomok neki egy respectet. Jövőhéttől már ő is bűncselekményt követne el, Hajdú életfogytiglanát töltené, az igazi gyilkosok meg röhögnének a markukba. Mert, hogy azon a helyen nem lett volna soha ásatás, az fix.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c24265979
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-08-25T17:30:16+02:00
2014-08-25T17:30:16+02:00
tibcsii77
http://blog.hu/user/735467
Hozzám is eljutott 4 darab "Kinai dollár"<br />
A piacokon rengeteget látni.<br />
Az eredetihez képest nagyobbak a Morgan dollár 38,1mm ezeknek pedig 44 mm az átméröjük.Ja és az eredetiek ezüstök,ezek pedig repülnek a mágneshez.Az ezüstöt nem vonzza a mágnes.<br />
A pecsa bolhapiacon láttam ezek közt magyar 1900 as ötkoronás érméket,már bánom,hogy nem néztem meg tüzetessebben.<br />
A pecsában négy árúsnál láttam ezeket 5000 forintért kinálják.<br />
De van aki 2000 et kér érte de ezerért is odaadja.<br />
Sajnos veszik mint a cukrot.<br />
Ha az anyaga és a mérete stimmelt volna akkor engem is becsapott volna.Szerintem ezek a leg veszélyesebbek mert vert hamisitványok.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/27/a_torinoi_halotti_lepel_numizmatikai_vonatkozasai/full_commentlist/1#c21658648
Válasz erre: A torinói halotti lepel numizmatikai vonatkozásai
2014-02-11T15:16:20+01:00
2014-02-11T15:16:20+01:00
jobbkonyok
http://blog.hu/user/713646
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/01/27/a_torinoi_halotti_lepel_numizmatikai_vonatkozasai?fullcommentlist=1#c21543472" class="reply_nick_503903" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21543472 );">@lupusinfabula</a>: igen, iagz, javítottam. köszönöm
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/27/a_torinoi_halotti_lepel_numizmatikai_vonatkozasai/full_commentlist/1#c21543472
Válasz erre: A torinói halotti lepel numizmatikai vonatkozásai
2014-01-28T15:17:02+01:00
2014-01-28T15:17:02+01:00
lupusinfabula (törölt)
http://blog.hu/user/503903
"abban viszont egyet értenek a szakértők, hogy Pilátus Kr.e. 30-ban vert érme látható a leplen."<br />
<br />
Inkább Krisztus után 30-ban.
https://penztortenet.blog.hu/2013/08/20/a_magyar_penzveres_kezdetei_xi_szazad/full_commentlist/1#c21543335
Válasz erre: A magyar pénzverés kezdetei - XI. század
2014-01-28T14:59:23+01:00
2014-01-28T14:59:23+01:00
kattide
http://blog.hu/user/776495
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2013/08/20/a_magyar_penzveres_kezdetei_xi_szazad?fullcommentlist=1#c21542818" class="reply_nick_797670" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21542818 );">@Pénztörténet</a>: Szia! Remek, már alig várom.<br />
Hetente többször is szoktam olvasni a blogod, nagyon tetszik.
https://penztortenet.blog.hu/2013/08/20/a_magyar_penzveres_kezdetei_xi_szazad/full_commentlist/1#c21542818
Válasz erre: A magyar pénzverés kezdetei - XI. század
2014-01-28T13:59:09+01:00
2014-01-28T13:59:09+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2013/08/20/a_magyar_penzveres_kezdetei_xi_szazad?fullcommentlist=1#c21410646" class="reply_nick_776495" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21410646 );">@kattide</a>: szia, köszi, igen nemsokára jön a többi század is, csak sok téma közül lehet válogatni.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21450230
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-18T16:58:52+01:00
2014-01-18T16:58:52+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben?fullcommentlist=1#c21388852" class="reply_nick_775773" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21388852 );">@Csakjoaruk Webáruház</a>: Így van. A hivatalos másolaton kell lenni valamiféle jelzésnek, pl egy COPY feliratnak beütve. Ha ilyen jelzés nincs, akkor hamisítványnak számít. Az USA-ban tudtommal erre tövény is van.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21450209
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-18T16:57:02+01:00
2014-01-18T16:57:02+01:00
Pénztörténet
http://blog.hu/user/797670
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben?fullcommentlist=1#c21388751" class="reply_nick_40297" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21388751 );">@OkoskaTo:rp</a>: A cikk keletkezési időpontja lényegtelen, mivel a jelenség ma is általános.<br />
<br />
A bejegyzés elején jeleztem, hogy ez egy eredeti cikk fordítása a képekkel együtt, aki nagyon el akarja olvasni angolul is, az megkeresheti google-al, de köszi, hogy megkönnyítetted a dolgukat.
https://penztortenet.blog.hu/2013/08/20/a_magyar_penzveres_kezdetei_xi_szazad/full_commentlist/1#c21410646
Válasz erre: A magyar pénzverés kezdetei - XI. század
2014-01-13T13:35:51+01:00
2014-01-13T13:35:51+01:00
kattide
http://blog.hu/user/776495
Nagyon jó írás! Lesz folytatása? Szívesen olvasnék még a magyar pénzekről. Csak így tovább!
https://penztortenet.blog.hu/2013/08/07/kis_magyar_kincskereses_femdetektorral/full_commentlist/1#c21399618
Válasz erre: Kis magyar kincskeresés fémdetektorral
2014-01-11T19:40:27+01:00
2014-01-11T19:40:27+01:00
Vasládában van az arany elásva.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21388852
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-10T08:45:52+01:00
2014-01-10T08:45:52+01:00
Csakjoaruk Webáruház
http://blog.hu/user/775773
A vatera is teli van replika árusokkal :)<br />
A replikáknál ha jól tudom fel kell tüntetni valami jelzést ami egyértelművé teszi hogy az.<br />
Ez sima hamisítás.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21388751
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-10T08:29:41+01:00
2014-01-10T08:29:41+01:00
OkoskaTo:rp
http://blog.hu/user/40297
Ez egy elég sok éves cikk, egészen pontosan 2008-ból.<br />
<br />
A képek pontos sorrendje stb. alapján nem az About.com-ról dolgoztál?<br />
<a rel="nofollow" href="http://coins.about.com/od/worldcoins/ig/Chinese-Counterfeiting-Ring/Chinese-Fake-Coin-Minting.htm">coins.about.com/od/worldcoins/ig/Chinese-Counterfeiting-Ring/Chinese-Fake-Coin-Minting.htm</a><br />
Az eredeti írásra azért illett volna linket berakni.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21388596
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-10T08:01:55+01:00
2014-01-10T08:01:55+01:00
A tojáshamisítás durvább volt.
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21388590
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-10T08:00:08+01:00
2014-01-10T08:00:08+01:00
Mészáros Laci
http://blog.hu/user/622009
<a href="http://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben?fullcommentlist=1#c21388490" class="reply_nick_197650" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21388490 );">@BigPi</a>: <br />
<br />
De még mindig többet kapnak ezekért a hamisítványokért, mint amennyibe az előállítás kerül.<br />
<br />
Egyébként nagyon találó, hogy "maguk alatt vágják a fát" - a kinézerek rengeteg téren viselkednek úgy, mintha nem lenne holnap, ezzel sikerült elérniük, hogy a kínai a silány szinonímájává vált. Gondojjbele, hogy a kábellopások legfőbb célpontja a réz-éhes kínai ipar - majd a világ minden tájáról összelopott rezet beépítik hihetetlenül gyenge minőségű, néhány üzemórán át működőképes barkácsgépekbe...
https://penztortenet.blog.hu/2014/01/09/kinai_ermehamisitas_nagyuzemben/full_commentlist/1#c21388490
Válasz erre: Kínai érmehamisítás nagyüzemben
2014-01-10T07:15:42+01:00
2014-01-10T07:15:42+01:00
BigPi
http://blog.hu/user/197650
Ha jól értem a Kínaiak saját maguk alatt vágják a fát. Hiszen minél több érmét vernek annál értéktelenebb.<br />
<br />
Bár a képek alapján nem egy hamisító üzemnek tűnik inkább valamilyen emléktárgy készítőnek. Bár illenék jelölni valahogy ezek játék pénzek.