HTML

Pénztörténet

A blog a pénz történetével foglalkozik, főleg numizmatikával, azaz érmékkel, de szó lesz bankjegyekről, pénzhelyettesítőkről, a pénz történetével foglalkozó kidaványokról, könyvekről, újságokról és katalóguskoról. A fő témakör: a Római Birodalom III-IV-ik századi, és a középkori magyar érme kibocsájtás X-XVI. század között.

Friss topikok

Numizmatikai blog

2013.07.08. 16:57 Pénztörténet

Érmék Vatera-ról és rendőrségi házkutatás fémkeresősők miatt

Okulásként írom le a történetet, ami velem esett meg. Már nem idei az eset, de nemrég több ismerőssel is megesett, így remélem mások is tanulhatnak belőle. Egy szép téli napon kopogtattak a rendőrök, házkutatási parancsot lobogtatva (épp aludtam, de egyébként nagyon udvariasak voltak), és  kijelentették, hogy 3 darab érméért jöttek amit a vaterán vásároltam. Mit tehettem mást átadtam nekik a kérdéses érmeket: egy Károly Róbert és 2 darab Mária dénárt. Kérdésemre elmondták, hogy kártérítésről az állam illetve a rendőrség részéről ne is álmodjak, mivel egy fémekeresőstől vásároltam, aki lebukott az ország másik felében kb 1 évvel azelőtt (!), és hát ő az ország tulajdonát adta el nekem. Link itt lebukásról:

http://nol.hu/mozaik/illegalis_kincsvadaszokat_ertek_tetten_ujfehertonal

Szóval, ha esetleg kell a pénzem, akkor pereljem be az eladót, amikor megszületik a büntető ügy ítélete.

Az ügyet ide sorolták be, idézet a jegyzőkönyvből: "nagyobb értékre bűnszövetségben elkövetett lopás bűntette". Szép, igaz? Egyébként nem nagy érték, mert a három érme kb 6 ezer forint volt, de akár lehetett volna egy 100 ezres érme is. A házkutatás és lefoglalás után mehettem be tanúvallomást tenni a rendőrörsre.

Tehát vigyázni mert bármit vesztek a vaterán, azt akár évekkel később is elvihetik a rendőrök, amíg el nem évül az ügy. Nekem szerencsém volt olyan szempontból, hogy a parancs ellenére nem kutatták át a rendőrök az egész lakást, megelégedtek azzal, hogy átadtam a kérdéses érmeket, és az is szerencse, hogy nem nagy értékben vásároltam az eladótól. De hát amilyen értékek forognak a vaterán, már nem csak a hamisítástól kell félni, hanem a rendőrségtől is.

Csatolom a jegyzőkönyvet, személyes adatokat kisatírozva:

első_oldal.jpg

második_oldal.jpg

harmadik_oldal.jpg

negyedik_oldal.jpg

ötödik_oldal.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://penztortenet.blog.hu/api/trackback/id/tr105396351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása